עורכי דין תכנון ובניה – מתי מומלץ להעזר בהם?

הנה עובדה שחשוב להכיר: חוק התכנון והבנייה, אותו חוק שנכתב לראשונה בשנת 1965 והוא מכיל מאות כללים, נהלים ותקנות, הוא חוק סבוך ומורכב, אולי מהמורכבים שבחוקי המדינה. חוק התכנון והבנייה הוא זה שמסדיר את המסגרת המותרת על פי חוק לבנות, לשפץ, ולבצע שינויים במבנים, כולל ההיתרים שיידרשו לטובת הבנייה וכדומה.

עורך דין תכנון ובנייה מתמחה בחוק התכנון והבנייה, חוק בן מאות סעיפים הקובע את מסגרת הפעילות בתחומים כמו: היתרי בנייה, רישוי בנייה, היטל השבחה, עבירות בנייה וטיפול בצווי הריסה, הפסקת שימוש בנכס, ועוד רבים. בשל ייחודיות התחום הספציפי, עורך דין המתמחה בתחום התכנון והבנייה יכול להגיש ללקוחותיו ייעוץ וליווי משפטי יעיל וממוקד יותר, ביחס לעורך דין שאין לו את ההתמחות הזו.

מי שנמצאים במהלכה של עסקת נדל"ן, יקבלו הגנה משפטית טובה יותר אם ישתמשו בשירותיהם המקצועיים של עורכי דין תכנון ובנייה, על מנת לוודא שעסקת הנדל"ן שקופה וברורה, ללא "הפתעות" שלא נעים לגלות כשכבר מאוחר מידי לסגת מעסקת הרכישה של הנכס. אלו הם המקרים בהם עורכי דין תכנון ובנייה הם הכתובת המתאימה עבורכם:

#1 – המישור האזרחי של חוק התכנון והבנייה

בכל מקרה של תהליך נדל"ני, כמו למשל שיפוץ, הרחבת מבנה, התנגדות לתהליך בנייה, וכדומה – חוק התכנון והבנייה יקבע את מסגרת הפעילות המותרת, חוקית ובירוקרטית. על כן, בכל תהליך של תכנון שינויים לנכס נדל"ני – מומלץ להיוועץ בעורך דין שמתמחה בחוק התכנון והבנייה. עורך דין כזה יוכל לייצג אתכם בוועידות הערר ובמפגשים של המוסדות המחוזיים, ילווה במהלכי הגשת בקשות כמו למשל להיתרי בנייה או לשימוש חורג, ואפילו יסייע להפחית את התשלומים וההיטלים שתיאלצו לשלם בגין תהליכים אלה.

#2 – המישור הפלילי של חוק התכנון והבנייה

עבירות פליליות בשימוש בנדל"ן מבוצעות בדרך כלל על רקע של שימוש חורג או חריגות בנייה, והטיפול בעבירות אלה עלול להגיע עד כדי הריסת המבנה או חלקים ממנו. חשוב לדעת כי חלק מעבירות התכנון והבנייה הן עבירות פליליות והעונשים בגין ביצוע עבירות אלה – בהתאם. הפנייה לעורכי דין תכנון ובנייה מומלצים עשויה לסייע לבעל נכס להתמודד עם אישום פלילי בגין חריגות כאלה.

למה חשוב להשתמש בשירותי עורך דין תכנון ובנייה בכל עסקת נדל"ן?

חשוב לזכור כי עורך דין תכנון ובנייה הוא לא עורך דין מקרקעין בלבד, אלא הוא מתמחה בטיפול בהיבטים ספציפיים של כל עסקת נדל"ן. הערך המוסף של עורך דין תכנון ובנייה הוא משמעותי בעסקאות נדל"I שיש מקום לחשוד כי כדאי לבדוק אותן בהקשר של חריגות בנייה, היטל השבחה, צווי הריסה וכדומה. במקרים אלה, כדאי לזכור שליווי של עורך דין תכנון ובנייה מקצועי, מנוסה ויסודי, עשוי לחסוך לכם עשרות ואף מאות אלפי שקלים, להציל אתכם מעסקאות נדל"ן שיעלו בהמשך ביוקר, ולסייע בבחירת עסקת הנדל"ן המתאימה והכלכלית עבורכם.

צור עימנו קשר

נשמח לייעץ לך ולחבר אותך לאחד המומחים שלנו בתחום הנדל״ן