איך הופכים בית ישן לנדל"ן מניב למכירה?

נכסי נדל"ן נחשבים אחד מערוצי ההשקעות הפופולאריים בארץ, כמו גם בעולם – ולא בכדי. הביקוש לנדל"ן הוא קשיח, גובה השכירות הממוצעת גבוה ביחד למחיר למ"ר לרכישת נדל"ן וההכנסה החודשית הפסיבית מצטרפת לרווחים כתוצאה מעליית ערך המאפיינת את שוק הנדל"ן בארץ ובמקומות רבים בעולם לאורך שנים רבות.

הבעיה בהשקעה בנכס נדל"ן מניב היא כמובן עלותו. מחיר הרכישה של כל נכס נדל"ן הוא בדרך כלל גבוה מההון הראשוני שיש למשקים בישראל בממוצע, והמימון של 50% משווי העסקה מוסיף לעלות הכוללת של העסקה בממוצע עוד 50% מגובה ההלוואה שתידרשו לקחת.

אם יש לכם נכס כמו בית ישן, שקשה להפוך אותו לנכס מניב, חשוב שתדעו: מדובר בפוטנציאל להכנסה חודשית לא מבוטלת. בהשקעה של חודש או חודשיים של שכירות בדרך כלל, תוכלו להפוך את הנכס שלכם נכס נדל"ן מניב למכירה, ולמכור אותו למשקיעים המחפשים נכסים כאלה בדיוק. איך עושים זאת? המדריך השלם, לפניכם.

המפתח ליצירת נדל"ן מניב למכירה

כל נכס ניתן למכור בישראל, אם המחיר מתאים לשווי השוק שלו ולערך הנתפש על ידי הרוכשים הפוטנציאליים – אולם אתם יכולים להפוך, בהשקעה קטנה, נכס זול לנכס שיכפיל את מחירו אפילו פי 1.5.

אם הנכס שלכם מיושן, לא מתוחזק, או שאינו מאובזר בצורה אטרקטיבית – אתם עשויים לגלות שבהשקעה של עשרות אלפי שקלים, תוסיפו לערך הנכס שלכם הרבה יותר משווי ההשקעה, לעיתים אפילו מעל 100,000 ₪. נכס שייצור רושם חיובי על רוכשים פוטנציאליים ייצר יותר עניין ותחרות בקרב הרוכשים המחפשים את נכס הנדל"ן המניב הבא שלהם – ויאפשר לכם לדרוש מחיר גבוה יותר עבור הנכס שלכם.

ארבע המלצות לשינויים קטנים שישביחו נכס נדל"ן מניב למכירה

בהשקעה זניחה ביחס למחיר הנכס, תוכלו להשאיר רושם שונה לגמרי על הרוכשים הפוטנציאליים שלכם. הנה כמה שינויים קלים (ולא יקרים), שישביחו את הנכס המועמד למכירה ויאפשרו לכם לדרוש תשלום גבוה יותר עבורו:

#1 – מבנה מאורגן ומזמין

גם אם אין לכם שום עניין בשיפוץ הנכס שלכם, נושא בסיסי טרם יגיעו רוכשים פוטנציאליים לראות את הנכס שלכם הוא ניקיון, אוורור, וסידור מינימאלי של הנכס. אתם רוצים להציג מבנה מואר, מאוורר, מסודר ובהיר. רצוי לדאוג לריח טוב בבית, עם מטהר אוויר נעים או אפילו זר פרחים.

#2 – נגיעה של צבע חדש

עוד אפשרות נוחה וזולה להשבחת הנכס היא צביעתו מחדש. תוכלו לסייד את קירות הנכס בלבן, או להוסיף לו נגיעה של גוון שיעורר את הדמיון ויפעיל מעצמו את יכולת הרוכשים לדמיין איך יראה הבית כנכס מניב, מעוצב ושמור.

#3 – גינה ירוקה ונעימה

גם אם הגינה כיום היא עירוב פחות מוצלח של עשב שצומח פרא, ניתן בהשקעה של כמה מאות שקלים לסדר את הגינה, להדגיש את האזורים המטופחים יותר ולארגן מחדש אזורים מוזנחים. כך,תתאפשר כניסה של רוכשים פוטנציאליים אל הנכס "ברגל ימין".

#4 – קשה להפריז בחשיבות התאורה בבית

באופן בלתי מודע, אנשים נוטים להעדיף מרחבים מוארים היטב על פני מרחבים חשוכים שמקנים רושם סגור או דחוס. על כן – הקפידו לצייד את הנכס בגופי תאורה מספקים, לפתוח חלונות ולאפשר לאור השמש לחדור אל החדרים במהלך היום, ולהגיע כמה דקות לפני המתעניינים בערב על מנת להדליק אורות ולאפשר מראה מזמין ומעוצב יותר.

צור עימנו קשר

נשמח לייעץ לך ולחבר אותך לאחד המומחים שלנו בתחום הנדל״ן