ביטוח משכנתא השוואת מחירים בין 5 החברות המובילות בשוק

הלוואת משכנתא למימון רכישת נכס נדל"ן, מחייבת רכישת ביטוח משכנתא. לפני שתבחרו ביטוח משכנתא השוואת מחירים היא הכרחית, לא רק על מנת לגלות איזו מחברות הביטוח הבולטות במשק יאפשרו לכם תשלום פרמיה נמוכה – אלא גם על מנת לאתר ביטוח משכנתא יעיל עבורכם. יצאנו לבדוק את ההצעות לביטוח משכנתא והשוואת מחירים בין חמשת חברות הביטוח המובילות בשוק, וחזרנו עם מספרים, אבל גם הצעה – בוחרים משכנתא בתשומת לב? אל תשכחו לבדוק גם את התנאים של ביטוח המשכנתא שלכם.

מה זה ביטוח משכנתא, ומה הוא כולל?

ביטוח משכנתא מורכב משני מאפיינים חשובים: ביטוח חיים למשכנתא וביטוח דירה למשכנתא. ביטוח החיים למשכנתא מאפשר כיסוי מלא של הלוואת המשכנתא במקרה של מות אחד מהמבוטחים, הם בעלי הנכס המבוטח. ביטוח מבנה למשכנתא מאפשר כיסוי מלא של נזקים ושמירה על ערך המבנה – זאת, במקרה של נזקים כתוצאה מאירועים לא צפויים כמו שריפה, שיטפון, רעידת אדמה וכולי.

כאמור, ביטוח משכנתא מהווה תנאי מקדים לאישור הלוואת משכנתא, מכיוון שהוא מספק ביטחון לבנק, שהוא מבעלי הדירה כל זמן שהנכס ממושכן (או משועבד כנגד ההלוואה למימונו), שהנכס ישמור על ערכו ושגם במקרה של פטירה – ההלוואה תשולם במלואה.

איך בוחרים ביטוח משכנתא ואיך מבצעים השוואת מחירים?

בדרך כלל, המוסדות הפיננסיים המציעים הלוואות משכנתא למימון עסקאות נדל"ן, ממהרים להציע גם את האפשרות של ביטוח משכנתא במעמד החתימה על התנאים הראשוניים להלוואה, כך שלקוחות הבנק בתחומי המשכנתא נוטים להישאר עם ההצעה היחידה שקיבלו לביטוח משכנתא – ללא השוואת מחירים. זו, כמובן, טעות, ואנחנו ממליצים בחום לבצע השוואת מחירים בין חברות הביטוח, ולאתר את ביטוח המשכנתא המתאים לכם ביותר. משתנים שכדאי לקחת בחשבון הם:

  • בהינתן כיסוי דומה – אתם מחפשים כמובן את ההצעה הזולה ביותר
  • התייחסו למדד השירות של חברות הביטוח – זכרו שככל שציון מדד השירות הוא גבוה יותר, כך מדובר בחברת ביטוח שאתם יכולים להניח שתקבלו ממנה שירות טוב, במקרה שחלילה תצטרכו להפעיל את הביטוח
  • התמקחו על מחירי הביטוח. דעו כי ייתכן שתוכלו לקבל הנחות נוספות בקלות ממחירי הפרמייה המוצעים לכם.

השוואת מחירי ביטוח משכנתא של חמשת חברות המובילות בשוק

בדקנו את תנאי ביטוח משכנתא בהשוואת מחירים בין חברות הביטוח הגדולות במשק, עבור משכנתא של 500,000 ₪ ל – 25 שנים, ושני בעלי בית בני 40, שאינם מעשנים. אלה התוצאות שהתקבלו:

  • חברת הביטוח הישירה AIG: מציעה ביטוח משכנתא בתשלום פרמיה חודשית של כ – 62 ₪ (הזולה ביותר על פי נתוני משרד האוצר)
  • חברת הביטוח איילון: מציעה ביטוח משכנתא בתשלום פרמיה חודשית של כ – 75 ₪
  • חברת הביטוח מיגדל: מציעה ביטוח משכנתא בתשלום פרמיה חודשית של כ – 80 ₪
  • חברת הביטוח מנורה מבטחים: מציעה ביטוח משכנתא בתשלום פרמיה חודשית של כ – 80 ₪
  • חברת הביטוח כלל ביטוח: מציעה ביטוח משכנתא בתשלום פרמיה חודשית של מעל 110 ₪

כמובן שאלו מחירים התחלתיים. ניתן לשאת ולתת עם סוכני הביטוח ולהשיג פוליסות ביטוח טובות יותר במחירים זולים יותר.

צור עימנו קשר

נשמח לייעץ לך ולחבר אותך לאחד המומחים שלנו בתחום הנדל״ן