8 טיפים שכדאי להכיר לפני שרוכשים ביטוח מבנה דירה

ביטוח מבנה דירה מגן על הנכס היקר ביותר שברשותכם מפני נזקים. חשוב לבחור ביטוח מבנה דירה היטב, כך שתדעו שבמקרה הצורך, יהיה לכם "גב" כלכלי לכיסוי נזקים למבנה הדירה. הנה, בקצרה, שמונה טיפים לבחירת ביטוח מבנה דירה שיתאים לצרכים שלכם.

1 – הכירו את הנוסח הבסיסי והמעוגן בחוק של ביטוח מבנה דירה

על פי חוק "תקנות הפיקוח על עסקי הביטוח (תנאי חוזה לביטוח דירה ותכולתו)", ביטוח מבנה דירה מכיל נוסח בסיסי שהוא הכרחי, והוא כולל בעיקר ביטוח מבנה הדירה בפני נזקים שנגרמו על ידי: מזג אוויר, שריפה, פגיעה כתוצאה מכלי טיס / רכב, שיטפון, ועוד.

#2 – דעו מה ניתן להוסיף ולהפחית מהביטוח שלכם

סעיפים כמו נזקי רעידת אדמה ונזקים כתוצאה מגניבות ופריצות הם כלולים בנוסח הבסיסי של ביטוח מבנה דירה, אולם הם כרוכים בתוספת תשלום, ועל כן תוכלו לבחור לוותר עליהם.
עליכם לזכור כי בנוסף לביטוח המבנה אתם תצטרכו גם לקנות ביטוח משכנתא וכל הביטוחים יחד מצטברים להוצאה לא קטנה.

#3 – הכירו את ההרחבות לביטוח מבנה דירה

בנוסף לנוסח הבסיסי עבור ביטוח מבנה דירה, ניתן להוסיף הרחבות כמו: כיסויים בגין נזקי צנרת, כיסוי לנזקי חשמל, ביטוח צד ג' עבור נזקים שנגרמו למי ששהה במבנה (כמו אורח או מי שעובד מהבית), ועוד.כל הרחבה כזו כלולה בתוספת של מחיר לפרמיה החודשית שתשלמו.

#4 – בררו את גובה הכיסוי וההשתתפות העצמית

כל פוליסת ביטוח מציעה שיפוי כספי בעבור נזקים שהתרחשו למבנה הדירה, והיא כוללת את הגובה המרבי של התשלום בגין הנזק ואת גובה ההשתתפות העצמית. ביטוח מבנה דירה איכותי יכלול כיסויים בסכומים גבוהים ועם השתתפות עצמית מינימאלית.

#5 – בדקו מי אנשי המקצוע שיטפלו בבעיות כשיווצרו?

ביטוח מבנה דירה מכסה עלויות תיקון במקרה של נזקים המכוסים בפוליסה, אולם חשוב לדעת כי ישנן פוליסות ביטוח מבנה דירה המספקות רשימת אנשי מקצוע שרק בהזמנת תיקונים דרכם תשופו בעד ההוצאה, וישנן פוליסות ביטוח שיאפשרו לכם לבחור איש מקצוע לתיקון, והתשלום בגין ההוצאה יבוצע על ידי חברת הביטוח כנגד חשבונית ופרטים נוספים. במרבית המקרים ההשתתפות העצמית גבוהה יותר כשאתם מורשים לבחור איש מקצוע שיתרן את הנזקים בעצמכם.

#6 – בדקו אודות מד השירות לכל חברת ביטוח

נתון נוסף שחשוב להתייחס אליו בבחירת ביטוח מבנה דירה הוא מדד השירות עבור חברת הביטוח שאתם שוקלים לרכוש את פוליסת הביטוח שלה. מדד השירות מצביע על איכות הטיפול במקרים של הפעלה הביטוח ונקבע על פי השירות שהחברה נותנת ללקוחותיה. ככל שציון מדד השירות הוא גבוה יותר – כך תוכלו לחוש שחברת הביטוח תהיה שם, כשתאלצו להפעיל את הביטוח.

#7 – דעו איך מחושב הסכום שתקבלו במקרה של הפעלת הביטוח

חשוב לדעת כי ביטוח מבנה דירה מחשב פיצויים במקרה של נזק למבנה על פי "ערך כינון" – הסכום שיאפשר להשיב את המצב לקדמותו. סכום זה תוכלו לקבל רק במידה שתוכיחו כי בפועל אכן בוצע התיקון (בדרך כלל באמצעות שליחת פרטי התקשרות של איש המקצוע שביצע את התיקון וחשבונית שמוכיחה כי בוצע תשלום עבור התיקון).

#8 – אל תוותרו על ביטוח מבנה דירה

ביטוח מבנה דירה, ובדרך כלל גם ההרחבות המוצעות לצידו, הם בדרך כלל בחירה טובה כאשר מחשבים את הפרמיה החודשית ביחס לעלויות התיקונים שאתם עלולים להתמודד איתן במקרה של נזק למבנה, לצנרת, לרשת החשמל וכדומה. על כן, מומלץ בדרך כלל לבחור בביטוח מבנה דירה שיגן מפני הוצאות גדולות ובלתי צפויות, בפרמיה חודשית בסכומים קטנים בדרך כלל.

צור עימנו קשר

נשמח לייעץ לך ולחבר אותך לאחד המומחים שלנו בתחום הנדל״ן