חלונות אלומיניום – פורטל ALUMI מסביר לנו

בין היתרונות של חלונות אלומיניום הם גם מאפשרים את התקנת התריס מעבר לחלון , מה שמוזיל עלויות ומשפר את העיצוב שלהם

חלונות רבים בנויים כיום מאלומיניום בניגוד לאשר היה נפוץ עד לפני מספר עשורים כאשר נהגו לייצר חלונות מעץ או מברזל. לאלומיניום תכונות מצויינות ולכן מלבד חלונות אלומיניום ישנו גם ייצור המוני של דלתות אלומיניום מעוצבות, פרגולות אלומיניום ושאר עבודות אלומיניום רבות המנצלות תכונות המתכת בהיותה לא מחלידה, עמידה בפני תנאי מזג אוויר שונים, לא נשחקת, קלה לעיבוד ועיצוב ושומרת על צבעה.

מגוון של חלונות אלומיניום לבחירתכם

גם אם בחרתם בחלונות אלומיניום אין זה מספיק, שכן כיום ישנם סוגים שונים של חלונות אלומיניום ודרכים שונות לתפעלם. להלן הסוגים הבולטים בשוק לחלונות אלו יחד עם מאפייניהם כדי שיהיה לכם קל יותר לבחור בחלון הרצוי לכם:

  • חלונות אלומיניום הזזה– בנוי מיחידה אחת אשר אינה נעה על מסילה ויחידה שנייה שזזה הלוך ושוב על גבי מסילה. הוא לא תופס מקום רב תוך כדי פתיחה או סגירה אך יחד עם זאת אינם מאפשרים זרימה מקסימאלית של אוויר. חלונות אלו מתאימים בעיקר לחדרי ילדים, מטבח וסלון.
  • חלונות אלומיניום לחדרי מיגון– חלונות אלומיניום יעילים במניעת חדירת גזים אל תוך חלל הבית. חלונות אלומיניום אושר ע"י פיקוד העורף ומכון התקנים וחלון כזה ראוי בעיקר לחדרי ממ"ד.
  • חלונות אלומיניום כיס– חלון אשר בנוי אלומיניום ומגלגלים אותו אל תוך הקיר. אינו תופס מקום בחלל הבית וניתן להציב רהיטים בסמוך אליו. חלון כזה מאפשר כניסה מקסימאלית של אוויר אל תוך הבית.
  • חלונות אלומיניום הזזה אל תוך הבית– חלון אלומיניום אשר נבנה כך שהוא נפתח אל תוך הבית. חלונות רבים כיום נבנים כך מכיוון שהוא מאפשר כניסה מלאה של אוויר לבית אך יחד עם זאת תופס חלק מהחלל גם.

כעת משבחרתם את סוג החלון ואופן פתיחתו, הגיע הזמן לבחור את סגנון העיצוב של החלונות. להלן סגנונות העיצוב המובילים באשר לחלונות אלומיניום וכן דלתות אלומיניום לבחירתכם:

סגנונות עיצוב של חלונות אלומיניום

ישנם 4 סגנונות עיצוב מובילים כיום והינם בלגי, קלאסי, מינימלי ואורבני. הגיע הזמן להכיר אותם ולבחור.

  • עיצוב בלגי– הנפוץ ביותר בבניה פרטית, מתאפיין במסגרת חלון צרה אשר נראית כמו מסגרת ברזל והמראה העתיק מושלם ע"י התקנת ידיות תואמות לעיצוב זה.
  • עיצוב קלאסי– מאופיין בעיצוב נקי אשר מתאים למפתחים בינוניים. עיצוב זה הוא המקובל ביותר לחלונות אלומיניום סטנדרטיים ומשתמשים בו בעיקר בבניה ציבורית וכן במגדלי מגורים.
  • עיצוב מינימלי– מאופיין בפרופילים דקים וחלקים תוך כדי שמירה על איטום ובידוד. מתאים במיוחד לבניה פרטית ולפתחים אשר אינם גדולים במיוחד.
  • עיצוב אורבני– פרופילים בעלי נוכחות במרחב, נקיים, מודרניים וחלקים. עיצוב אשר תפס תאוצה בבתים פרטיים ובווילות, במיוחד במפתחים גדולים.

טיפים בבחירת והתאמת חלונות אלומיניום

להלן מספר טיפים בבחירה והתאמה של חלונות אלומיניום לפי התרבות הישראלית וצורת הבניה בארץ:

1. ויטרינה לסלון ויציאה לגינה או מרפסת – התקינו חלון או דלת הזזה שכן כך תוכלו להצמיד רהיטים לחלק מהויטרינה. כך גם צד אחד של הויטרינה נשאר סגור ומשמש קיר זכוכית בשל היותו חלון או דלת הזזה.

2. חלון מטבח מעל כיור – החלון הטוב ביותר פה הינו חלון בלגי עם חלק תחתון קבוע וכנפי פתיחה מעליו. הוא סימטרי בהיותו פתוח, מאפשר אדן חלון רב, משדר אינטימיות וחום ומתאימים לרוב המטבחים בישראל.

3. חלון חדר שינה – על החלון להיות פונקציונאלי, להכניס אור ולאפשר אוורור כך שהדגש בחלון בחדר זה יהיה על איטום מרעש ובידוד תרמי.

4. חלון חדר ילדים – חלון לחדר ילדים צריך לספק איטום הולם תוך התאמה לעיצוב הרהיטים בחדר. לכן, בחדר כזה החלון הנכון ביותר יהיה חלון הזזה שכן פתיחת חלון כזה אינה מסוכנת ואינה נכנסת אל החדר כך שהילד לא יכול להפגע ממנה.

5. חלון שירותים – ממוקם בדר"כ מעל לאסלה או מעבר לאמבטיה. חדר זה דורש אוורור אך גם פרטיות ולכן חלונות קיפ או דרי קיפ הם השימושיים ביותר.

לסיכום, הבחירה של חלונות אלומיניום היום הפכה לקשה יותר מבחינת היצע האפשרויות, הגימורים, הפרופילים והסגנונות. אבל חלונות אלומיניום שבוצעו בצורה טובה ומקצועית גם יהיו יפים ופרקטיים וגם עמידים לשנים רבות. בפורטל ALUMI תוכלו למצוא קבלני אלומיניום מומלצים וכמובן לללמוד ולקרוא הרבה מידע ומחירונים בתחום.

מדריך מקיף זה מתבסס על מחירון חלונות אלומיניום שנמצא בפורטל אלומי.

צור עימנו קשר

נשמח לייעץ לך ולחבר אותך לאחד המומחים שלנו בתחום הנדל״ן